Saturday, May 4, 2013

Layering with the ARTsy team!

Lager på lager är dagens tema vilket kan tolkas på många olika sätt. Bygg upp en bakgrund med olika lager med tekniker, färger, papper och dekorationer eller använd 3-D klippark för att bygga upp ett motiv. Prova paper piecing och gör lager på lager av en enda stämpel. Eller använd många stämplar och gör ett collage i olika lager. Sätt ihop olika transparenta papper i olika färger för att få en helt annan effekt. Använd lager på lager när du vill ha olika strukturer och välj om du vill att det skall vara luftigt eller tätt!

Layering can be interpreted in many ways as you will se from our creations. You can layer with techniques, colours, papers and decorations or layer using 3-D motifs and doing paper piecing. Why not put together transparent papers in different colours to change the colour. You can use layers when you want different structures and choose if you want the layers to be airy or dense.


Eftersom jag är en återvinningsnörd passade jag på att prova en idé jag har haft ett tag. Jag använde en gammal tavla, en oljemålning med ram och allt. Det är så många tavlor som kanske inte är så fina som blir slängda och jag ville se om jag kunde göra något fint av det istället. 
Jag tycker att jag lyckades.

Being a recycling nerd I tried an idea I've had for a time. I used an old painting, frame and all. There are som many paintings being thrown away and I wanted to see if I could turn it into something pretty. I think I succeded!


Massor av lager! Jag började med att grunda med gesso. Spets från en bordsduk fästes till tavlan med gel medium och fick ytterligare ett lager med gesso på. Målade med akrylfärg, sprejade med distress ink och dylusions för att direkt torka bort lite av det. Eftersom jag ville ha mjuka färger målade jag ytterligare ett lager med gesso och avslutade med rub n' buff. Bandage och fiber fantasy blev nästa lager.

There are tons of layers. I started to paint the whole thing with gesso. I added lace from a table cloth to the canvas with gel medium. Added another layer of gesso, painted with acrylic paint, sprayed with distress ink, dylusion and wiped some of it away. I wanted soft colours so I painted some gesso on top and added rub 'n buff on top of it. Then I added bandage and fiber fantasy in blueish colours.



Ramen är målad med gesso, akrylfärg och sedan gesso igen. Eftersom jag ville ha struktur värmde jag hela ramen för att få färgen att bubbla upp som jag sedan strök med rub 'n buff. Kronorna (och hörnen) är lera gjorda i silikonform, målade med akrylfärg och även de fick en dutt av rub 'n buff.

The frame is first painted with gesso, then acrylic paint and gesso again on the top. I wanted some structure so I headed the whole thing to make bubbles appear and rubbed with rub 'n buff to highlight them. The crowns (and the corners) are made with clay in a silicon mould, acrylic paint, rub 'n buff.


Redan när jag köpte bokstäverna för flera år sedan visste jag att jag ville göra något med ordet skapa. Tyvärr fanns inte bokstaven P men det fixade jag lätt genom att såga av det lilla benet!

Already when I bought the letters years ago I wanted to make something that said skapa (create). However, the letter P was not to be found! But inventive as I am, I bought a R and cut the leg off.


I had lots of fun on this one... And I took some pictures on my way...

Jeg hadde det supert morro med dette kortet og tok noen bilder underveis...


First of all I used some light modeling paste and a stensil to get some texture on my background.. Next was some paper that I embossed the wrong way the other day.. I also put some ribbon, cheesecloth and a zipper on the background.. to glue it down I used gel medium..

Første steg var å bruke light modeling paster og en stensil for å skape litt tekstur i bakgrunnen.. og så noen papirbiter jeg hadde embosset "feil vei" her om dagen.. Jeg tok også noen bånd, osteklut og en glidlåsbit i bakgrunnen for å få mer lag på lag følelsen.. Alt ble limt ned med gel medium..


For the next step I paited a bit with gesso.. not covering, just playing along.. I also added some more layers with diecut filmstrip and gear, a little flower and some buttons.. all from my little box of wonders.. Then it was time to spray on tons of inks.. so fun.... and you actually never know how you end up...

Neste steg var å gi alt litt gesso her og der... ikke for å dekke men for å skape mer liv i bakgrunnen... Deretter var det noen flere lag med diecut filmstrip og tannhjul, en blomster og noen knapper.. alt fra min boks med muligheter... Så var det tid for å spraye farger på... og det er jo så morro og du vet egentlig aldri hvordan det ender opp...


And on the end I finished the card up with a text from Dylusions and some more gesso..

Til slutt så tok jeg på litt mer gesso her og der for å skape mer dybde og liv i kortet.. Teksten er fra Dylusions..




I think I'm a little bit scatty when I create. I don't know from start what I want to do, I usually find out during the way...  This become my thought of layering. 

Jag tror jag är lite knasig när jag skapar. Jag vet oftast inte vad jag vill göra när jag börjar, det märker jag efter vägen... Så här blev min tolkning på vårt lager-på-lager tema. 


This time I started to grab a hand full of papers from my leftovers and found my bottle of decopage glue and a canvas in size 30x30 cm. I layered the pieces until the whole canvas was covered. When it was all dry I started to use some of my acrylic colors and suddenly I've made some kind of face and then it just kept going... so typical me! 

Det började med att jag tog en näve ur spillpapperslådan, laddade med massa decopagelim och hittade en canvas att jobba på. Canvasen är 30x30cm. Jag limmade fast lager efter lager tills hela canvasen var täckt. När alla lager torkat så började jag med lite akrylfärger och vips hade jag börjat få dit ett ansikte och sen fortsatte det bara - typiskt mig! 


You can see the structure from the layering here and I have added to it with a white pen on one side and a black on the other to mimic a shadow. I've used a lace to build up the frame and colored it with golden paste. 

Här ser man strukturen från lagren, och jag har förstärkt det med att dra med en vit penna på ena sidan och en svart på andra sidan för att imitera en skugga. Ramen är gjord av nått slags spetsband som jag färgat in med guldpasta. 







After attending a workshop with Finnabair in January, I have been totally addicted to metal embellisment, metallic paint, stensils and gold rub-ons. This is layer on layer, starting with scrapbooking paper on the bottom and ending with gold rub-ons on top. I love the way it looks, and it's so fun to place the embellisment on top of each other. My favorite paint is Stewart Gill paint - best EVER!!

Etter et kurs med Finnabair i januar, så har jeg fått helt dilla på metall stæsj, metallik maling, stensiler og gull rub-ons. Dette er virkelig lag på lag, og jeg har startet med mønsterpapir for så å avslutt med gull rub-ons. Liker utrolig godt uttrykket, og det er en kjempe fin ting for stæsj man ikke bruker lenger. Min favoritt maling til denne teknikken er Stewart Gill maling - best EVER!!



I had really fun with this challenge! I found a bunch of papers and sprayed them, distressed them, inked them, crunched them.... you get the picture ;) After doing this I glued them onto a canvas and built up the layers with paper and cheese cloth. I think the image is so cute and a little reminder that spring is here ;)
It is also fun to mix a cute image with artsy style.

Jag hade verkligen kul med den här utmaningen. Jag tog en hög med papper och sprayade, distressade och skrynklade dem. Efter det limmade jag fast dem på en canvastavla och byggde upp tavlan med flera lager papper och ostduk.
Tycker motovet är så sött och så en liten påminnelse om att våren är här.






Chunky ATC:s is something I really like....and a perfect project for lots of layers..
Chunky ATC:s is of course the same size (2.5"x3.5") as an ordinary ATC card but much 
thicker, so much more room for decorations :)

Chunky ATC:s är en trend jag ser allt oftare...och verkade vara ett perfekt projekt när 
utmaningen var "lager". Chunky ATC:s är av samma storlek som ett vanligt ATC kort 
(64x84 mm eller 2.5"X3.5") men mycket tjockare, så det finns mycket mer plats för 
dekorationer :)


Many layers.... I cut a whole bunch of ATC sized papers from an old English-Swedish 
dictionary I punched holes in the corners and tied the papers together with black paper 
twine. Stamp from Crafty Individuals.

Många lager....jag skar ut en hel massa bitar ur en gammal Engelsk-Svensk ordbok i ATC 
storlek. Jag punchade hål i hörnen och knöt ihop bitarna med att svart papperssnöre. 
Stämpel från Crafty Individuals.


 The other side... Stamp from PaperArtsy, the text on both sides are laser printouts.

Andra sidan....Stämpeln från PaperArtsy, texten på båda sidorna är en laserutskrift.



Layering was an inspiring theme, I could'nt stop so I made a card too ....
"Doors" made of cardstock embossed in an embossing folder from Sizzix and then painted 
with Silks acrylic paints in various green, blue and golden brown hues. The hinges are cut 
with a Sizzix die and covered with Distress Embossing powder.

Lager på lager var ett inspirerande tema så det blev ett kort också.... "Dörrarna" av cardstock embossade i en embossing folder från Sizzix och målade med Silks akrylfärger i olika gröna, 
blå och guldbruna nyanser. Gångjärnen är utskurna med en  Sizzix die och täckta med 
Distress Embossing pulver.



An Icon in an "ikon" ....... The stamp picturing Mae West from Stampsmith in a frame 
with many layers all painted with acrylic paint, a little embossing powder around the edges.
I thought the text (also a laser printout) was suitable.
Icons live forever! 

En Ikon i ett Ikon liknande kort....... Stämpeln föreställande Mae West från Stampsmith 
i en ram i många lager allt målat med akrylfärg, lite embossing pulver runt kanterna.
Jag tyckte att texten (också en laserutskrift) passade bra.
Icons live forever!! (Ikoner lever för evigt!)


Silje


This card are created layer by layer. I started out with some plain cardstock
that I covered with tissue tape strips, twine and paperbits. I then added different embellishments. Everything got covered in Gesso. Then I painted it with Art Anthology paints. At the end I added metallic rub-ons and some glimmer glam paint splashes.

Dette kortet er laget lag for lag. Jeg startet med en kartong som jeg limte tissue tape, twine og papirstrimler (rester) på. Deretter limte jeg på forskjellig pynt. Så ble alt sammen malt med gesso, deretter ble det malt med Art Anthology maling. Og tilslutt påført metallic rub-ons og glimmer glam maling.


Hur tolkar DU vår utmaning. Visa oss, vi vill gärna se!

How do you interpret our challenge? Please show us, we would love to see your creation!

2 comments:

Anneli said...

Min tolkning av lag-på-lag finner du her http://anneli-beauty.blogspot.no/2013/05/enda-en-lo.html
Anneliklem :)

Inger said...

Vacker LO med vackra barn! Tack för att du visade oss. :-)